hastalık nedeni ile kıdem tazminatı alma hakkı

16 Haziran 2026 N......... U............ 24 görüntülenme

merhaba
Herediter Hemorajik Telenjiektazi ( OSLER WEBER RENDU ) Kalıtsal damar yapısı bozukluğuna bağlı, tekrarlayan kanamalara yol açabilen bir damar hastalığım mevcut anemi eşliğinde çalışma gücümü kaybediyorum malulen emekliliğe başvuru yapacağım fakat şu an bulunduğum mevcut iş yerimden 5-5,5 yıllık kıdem tazminatımı kendim istifa edersem alamıyorum 4500 prim gününü geçmediğim için ssk dan yazı da alamıyorum hastalık nedeni ile istifa ederek kıdem alma hakkında detay bilgi verebilir misiniz ?

Uzman Cevabı

Merhaba;
Sorunuzda ilk SGK giriş tarihi, tam prim gününüz, rapor oranınızı belirtmediğiniz için genel bir cevap verebilirim. Soru metninizden anladığım üzere engelli emeklilik ve malulen emeklilik durumunu biraz aklınızı karıştırmış sanırım. Şöyle ki,

Malulen emeklilik için çalışma gücü kaybınızın en az %60 olması gerekir.
En az 10 yıllık sigorta geçmişinizin olması gerekir( Sigortalılık süresi)
En az 1800 gün SGK gününüz olmalı

Bu şartları yerine getirebiliyorsanız ilk yapmanız gereken SGK ya malulen emeklilik için başvurmanız varsa raporunuzu sunmanız gerekir. Eğer raporunuz yoksa SGK'dan çalışma gücü kayıp oranı tespiti için hastaneye sevk istemelisiniz. Eğer gerekli raporu alabilirseniz SGK'dan alacağınız resmi yazı ile iş yerine emeklilik için istifa dilekçesi verebilirsiniz. Bu durumda iş yeriniz Kıdem tazminatınızı yasal olarak ödemekle yükümlüdür.
Not: Malulen emekli olursanız başka bir yerde işe başlamanız durumunda maaşınız kesilir.

Engelli emeklilik sisteminde ise kademeli sistem mevcut. şuradaki yazımızdan tabloda belirtilen engel oran ve şartlara bakarak durumunuzu netleştirebilirsiniz. 4500 gün dediğiniz için muhtemelen 2012 SGK girişli %40-49 arası engel raporunuz var.  Yine burada engellilik şartını sizin de ifade ettiğiniz gibi dolduramıyorsanız emeklilik nedeniyle kıdem tazminatınızı alarak ayrılmanız mümkün görünmüyor.

 

Bir diğer konu ise sağlık mazereti nedeniyle istifa;

 

Yine tam teşekküllü bir hastaneden yaptığınız işin sağlığınıza risk oluşturduğunu gösterir sağlık kurulu raporu alabilirseniz. Yine sağlık mazereti nedeniyle emeklilik, prim vs şartlara bakılmaksızın iş sözleşmenizi tek taraflı olarak ve kıdem tazminatınızı alarak ayrılabilirsiniz. Gideceğiniz hastanenin sağlık kurulu birimiyle görüşerek raporu ne için kullanacağınızı belirterek hastaneden uygun raporu almanız için gerekli yönlendirmeyi yapacaklardır.

 

Geçmiş olsun dileklerimle.

Bu soru uzman tarafından cevaplandı

MÜSLÜM BAŞER

14 Aralık 1993, Adana – Kozan doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Kozan’da devlet okullarında tamamladıktan sonra 2014 yılında Adnan Menderes Üniversitesi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünden 2016’da mezun oldum. Üniversite yıllarımda aldığım İş Hukuku, Anayasa Hukuku, Vergi Hukuku, Muhasebe ve İş Sağlığı & Güvenliği

Devamını Oku

Yorum Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.

Bu sitede yorum yapmak için Yorum Politikası'nı kabul etmelisiniz.

Scroll to Top